ДО ПИТАННЯ ПРОГРАМИ ДОСЛІДНО-ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ РОБОТИ ВІДНОСНО ПІДЛІТКІВ ІЗ ДЕВІАНТНОЮ ПОВЕДІНКОЮ

Автор(и)

  • Наталія Вікторівна Гуртовенко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0002-5926-8736

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2005/2025-2.4

Ключові слова:

експериментальне дослідження, девіантна поведінка, корекція, підлітки, психологічні механізми

Анотація

У статті розглянуто програму та методологію проведення дослідно-експериментальної роботи стосовно підлітків із девіантним стереотипом поведінки. Відповідно до поставлених завдань описана логічна схема дослідження та застосовуваний набір методів, що визначив методику експериментального дослідження. На підставі отриманих даних проведено інтерпретацію результатів дослідження, їх апробацію та оформлення дослідження. Теоретична розробка проблеми психологічних механізмів корекції девіантної поведінки особистості підлітків, попередні дослідження в констатувальному експерименті дали нам змогу визначити основні напрями формувального експерименту, визначені основні завдання. Також було визначено роль психологічних механізмів корекції девіантної поведінки досліджуваних і виявлено деякі педагогічні умови підвищення ефективності корекції, було зафіксовано вихідний рівень вихованості та рівень відхилень у поведінці досліджуваних. Водночас з урахуванням специфіки різних спеціальностей вищої професійної освіти й управління системою корекції девіантної поведінки особистості з використанням психологічних механізмів проведено порівняльний аналіз стану орієнтацій досліджуваних не тільки в різні роки, а й у різних групах, що мають певну специфіку компонентів системи виховання. Аналіз отриманих результатів дав змогу вносити в перебіг експерименту необхідні корективи. Систему корекції девіантної поведінки особистості з використанням психологічних механізмів і на основі моделі психолого-педагогічної діяльності було відпрацьовано, методики узагальнено, педагоги ознайомлені із застосуванням основних методик і форм проведення корекції девіантного стереотипу поведінки підлітків. Виокремлені методики проведення нами експерименту та визначення ефективності моделі педагогічної діяльності, що відповідає корекційно-розвивальним педагогічним завданням.

Посилання

Кобильченко В. В., Омельченко І. М. Цінності як основні складники структури особистості дошкільника. Духовно-інтелектуальне виховання і навчання молоді в ХХІ столітті. 2022. Вип. 0 (4). С. 684–687.

Ком’яга А. В., Головко В. М. Проблема поведінкової девіації молоді та профілактика девіантної поведінки неповнолітніх. Південноукраїнський правничий часопис. Правова система: теорія і практика. Вип. 4-2022. Ч. 2. С. 118–122.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30

Номер

Розділ

Статті